Connect

Vasile Dragomir

Tricolor

marți, 19 martie 2013

CMD/ cmd.exe

Aşa arată o caseta de cmd ataât la Windows XP dar şi la Windows 7 sau mai nou 8 . Foarte puţini probabil ştiu că aceasta poate fi modificată în sensul ca să nu mai arate aşa neagră imagine pe care pe unii îi îngrozeşte ducându-i cu gândul la ce este mai rău . Da dacă nu ştii ce comenzi anume să introduci poate să facă rău această casetă .Eu am să prezint însă partea frumoasă a acesteia aceia prin care o poţi face să fie plăcută ţie atunci când lucrezi cu ea . De exemplu poţi să îi modifici mărimea fontului dacă crezi că nu vezi bine ce se scrie ,mai poţi de asemenea să îi modifici background-ul (culoarea care apare în prim plan ) şi multe altele chiar mărimea casetei sau micşorarea ei la apariţia pe Desktop .
Pentru a putea face toate aceste lucruri după ce ai deschis caseta cmd din Start ia va arata aşa ca în imaginea de sus pe care o ştie toată lumea . În bara albastră a ei dai clic dreapta şi se va deschide o casetă din care alegi „Properties (Proprietăţi )”
Moment în care va apărea o nouă casetă în care ai toate opţiunile în bara de sus şi celelalte opţiuni în interiorul casetei.
După cum poţi singur observa aceasta este mult mai prietenoasă şi intuitivă de unde sigur te poţi descurca să faci setările pe care doreşti anume de ai schimba înfăţişarea casetei într-o imagine prietenoasă cu un colorit pe care tu îl doreşti .
În exemplul meu eu am setat să fie background-ul albastru închis şi literele albe , nu am modificat fontul .Tu poţi face de aici ori ce modificare iar dacă nu îti place poţi reveni la culorile iniţiale .După fiecare modificare va apărea o casetă ce te va întreba dacă faci aceste modificări
Dai OK şi modificarea ta va apărea în caseta de bază . Dacă îţi place să o modifici nu ezita dacă crezi că aşa cum este  OK la fel este de bine . SUCCES .



Niciun comentariu: