Connect

Vasile Dragomir

Tricolor

duminică, 22 septembrie 2013

Pentru cine nu ştie să ia aminte .


Cei mai tineri nu ştiu cum a fost după venirea comuniştilor la putere , pentru unii teroare ,pentru alţii desfătare . Proverbul „ Pleacă ai noştri , vin ai noştri ,eu nu fac cum fac toţi proşti ” a fost şi a rămas valabil . Nici eu nu am apucat în totalitate ororile începutului comunismului dar sunt convins că unii nici măcar nu l-au simţit . Şi când spun unii mă refer la cei care proveneau din familii de burghezi dar au ştiut să se fofileze şi să îşi infiltreze odraslele în funcţii bune de partid în funcţii chiar la întreprinderi. Cei mai bătrâni ştiu că dacă proveneai din familii de burghezi nu aveai acces la anumite facultăţi sau studii superioare şi totuşi cei care au ştiut să fenteze au reuşit să se infiltreze folosindu-se de săracii din neamul lor . Ştiut este că ori ce neam are si mai bogaţi şi mai săraci în componenţă . Aşa au reuşit unele persoane să  păcălească  sistemul comunist . Reţeta nu este nouă s-a folosit şi după revoluţie în sens invers . Am cunoscut  o astfel de persoană , nu7 mai trăieşte aşa că nu o va afecta cu nimic dacă ar citi aceste rânduri . După preluarea puteri de către comunişti a plecat din Dobrogea în Ardeal la nişte rude mai sărace unde a stat şi a făcut liceul ,apoi s-a înscris la facultate în Bucureşti  , a ajuns apoi la Griviţa Roşie pe un post de director minţind că nu are rude burgheze şi că provine din familie săracă de ţărani . A trăit bine mersi pe toată perioada comunismului ,a trimis copii să înveţe în străinătate că în România nu erau şcoli bune ( şi Băsescu are aceiaşi convingere) , mai mult după ce a ieşit la pensie copilul a plecat în America dar a luat bilet doar dus ca Bulă şi uite aşa sau descurcat băieţii deştepţi renegându-şi rudele bogate . Vi se pare cunoscută tactica ? În tot acest timp cei creduli care sperau să  facă opoziţie  comunismului au înfundat puşcăriile şi au plătit scump , numai pentru că au avut o credinţă a lor proprie şi nu şi-au vândut sufletul şi trupul . De la revoluţie asist la tot felul de trădări politice ce mă duce cu gândul exact la ceea ce am povestit mai sus .

„ Pleacă ai noştri , vin ai noştri ,eu nu fac cum fac toţi proşti ”