Connect

Vasile Dragomir

Tricolor

sâmbătă, 21 noiembrie 2009

Pelerinaj la mormântul părintelui Arsenie



Un pelerinaj care ne-a adus multa liniste in suflte .
Timpul a fost frumos , iar drumul o relaxare .

Despre părintele Arsenie Boca s-a scris mult şi mai mult s-a filmat momente din mărturiile celor care au avut marele privilegiu să cunoască şi să primească un sfat duhovnicesc de cel ce avea să fie recunoscut ca „ Sfânt al Ardealului ”. S-a spus despre el că era un om tare aspru la vorbă şi că nimeni nu l-ar fi auzit vreodată făcând vreo glumă . Poate că aceasta este marea noastră greşeală că glumim prea mult cu viaţa noastră şi a celor din jurul nostru . Dacă stau şi mă gândesc bine nici Hristos Domnul nu a glumit nici o dată . În relatările despre părintele Arsenie Boca (pe numele de botez Zian , nume ce vine de la Sânziene şi care se pare că i-a plăcut foarte mult mamei sale ) acesta spune că nu a dansat nici o dată în toată viaţa lui , a stat deoparte faţă de fete şi a încercat să nu se ataşeze de nici o fată ce ace spune părintele a fost destul de greu .Ce m-a impresionat cel mai mult însă a fost consecvenţa cu care a stăruit comunismul în al urmări timp de 40 de ani ca în final să se recunoască învinşi de propria prostie . Nu l-am cunoscut şi cu toate acestea m-am rugat la mormântul lui ca miile sau sutele de mii de oameni care au trecut şi trec necontenit pe la mormânt cu speranţă că vor fi ajutaţi sau că măcar părintele de acolo de unde este îi va ajuta aşa cum a promis . Una dintre persoanele care a fost şi la cunoscut pe părintele Arsenie Boca Ciortea Camelia din Sibiu povestea .[ Mă duceam cu mama mea şi de cele mai multe ori nu reuşeam să vorbesc nimic cu el , o dată povesteşte Camelia am stat pe aceiaşi bancă cu părintele dar nu mi-a adresat nici un cuvânt . Eu eram mai tânăra şi poate părintele nu avea pentru mine un mesaj .Mama era cea care mergea mai des la părintele şi î-mi aduc minte că o dată s-a dus şi a povestit părintelui o întâmplare petrecută în familie cu tatăl meu ,părintele după ce a ascultat-o atent i-a spus „ Ce ai fi făcut tu dacă erai bărbat ! ”

Întâmplarea mama mea nu a spus-o nimănui până acum spre finalul vieţi, nu ştiu spune Camelia dacă a schimbat ceva în comportamentul ei sau nu .]
Sunt persoane care a fost închise împreună cu părintele şi care au povestit minuni făcute de părintele Arsenie , mărturiile acestora se regăsesc în filmele despre viaţa părintelui Arsenie şi multe alte întâmplări . Dar nici o dată nu l-a auzit nimeni să se vaite sau să se împotrivească destinului său . I-a fost interzis să mai slujească ca preot şi s-a supus cu multă credinţă chiar dacă cei din anturajul său l-a ispitit chiar să facă o slujbă că nu era văzut de nimeni .El a ştiut să se supună în aşa fel încât şi duşmani erau îngenunchiaţi fără a putea să se supere pe el .
Ar trebui măcar o dată să vizionezi filmele despre Arsenie Boca  pe youtoub :
http://www.youtube.com/watch?v=XjL0fAVTAnw
http://www.youtube.com/watch?v=MmKv2ir70-U&feature=player_embedded#t=29s

Poate că dacă ai merge personal la mormântul părintelui ai simţi ce ace povestea un preot care mulţi ani a spus că nu crede în minunile părintelui dar care într-un final ajuns la mormântul părintelui Arsenie Boca a plâns fără voia lui până s-a aşezat liniştea în sufletul său păcătos .


Niciun comentariu: