Connect

Vasile Dragomir

Tricolor

duminică, 11 martie 2012

PETUNIA



Am mai scris despre această frumoasă floare pe care majoritatea românilor o au în curte ,casă sau grădină . Cel mai indicat este desigur să fie cumpărate plantele gata înflorite primăvara când în pieţe şi florării este plin de muticolorul lor plăcut . Petunia la noi se găseşte în trei variante , petunia cu flori mari , petunia cu lori mici şi petunia curgătoare . Nu am înţeles de ce seminţele de petunie curgătoare sunt cele mai scumpe 5,00 lei = 5 seminţe la plic . Da aţi citit bine atâtea seminţe are într-un plic de petunia curgătoare . Şi când te gândeşti că numai o floare dă în jur de câteva mii de seminţe . Dar cine să stea să le culeagă la cât de mici sunt seminţele.(Citeşte şi pagina web: http://elisav-54-sibiu.blogspot.com/2012/02/inmultirea-petuniilor.html
) . Acolo am arătat când se seamănă răsadul de petunii ca să le ai înflorite în luna Aprilie spre sfârşit . Acum la 2 luni de la plantarea seminţelor aşa arată răsadul meu de petunii ,am cam toate culorile  , însă am observat că unele  culori sunt mai gingaşe şi nu au răsărit toate seminţele , în schimb altele au dat ca peria acum trebuie să le răsădesc la două luni deoarece sunt destul de viguroase ca să reziste la replantat . Albastru de pildă şi mov au răsărit cele mai multe  plante .








Ce am observat este că trebuie stropite încă de mici împotriva dăunătorilor deoarece în casă unde eu le ţin la 20-23 grade se produce efectul de seră şi se înmulţesc dăunătorii .
La 2 luni şi cea le-am replantat în alt răsad ,ghiveci mai mare eventual se pot pune direct în ghivecele unde vor rămâne definitiv  sau aşa cum le-am pus eu  mai rare şi apoi când dau prima floare se pot muta din nou
Foarte important pe toată perioada cât se află în seră , casă etc trebuie asigurat o temperatură de 20-22 grade şi luminozitate cât mai multă . Nu le scoate afară până ce temperatura nu ajunge la 15-18 grade ,iar noaptea protejează-le pe cât posibil . În perioada rece va stagna din creștere .

Update : Daca vrei sa ai florile gata inflori te la începutul lui mai este recomandat sa le pui semințele în pământ în decembrie