Connect

Vasile Dragomir

Tricolor

marți, 1 decembrie 2009

NU-I POŢI BĂGA ÎN TRAISTA CĂ ARUNCĂ JOS

















Iată un proverb pe cât de bizar pe atât de adevărat în contextul actual al zilelor noastre . Nu am să insist pe probleme politice unde şi acolo are o arie largă de aplicabilitate , dar mă voi referi la contextul de sănatate pe care majoritatea dintre noi avem mare nevoie. Medicina a avansat atât de mult în foarte multe domenii dar a pierdut din vedere elementul cel mai important „ natura înconjurătoare ” care ne-a oferit întotdeauna medicamentele de care aveam nevoie tot timpul , din abundenţă , gratis şi la îndemâna noastră a oamenilor . Sincurul effort pe care trbuia să-l facă omul era să culeagă medicamentele ( plantele medicinale ) şi să le prepare în anumite feluri . e multe ori m-am uitat stupefiat la prietenul nostru patruped câinele cum se duce singur şi mănâncă anumite ierburi .


La ce şcoală a învăţăt el că acele ierburi sunt bune ? Nu cumva mama natură la înzestrat cu acel instinct . Sigur că aşa este şi mai sigur este că noi oameni am avut aceste instincte mult mai bine accentuate în trecut . Acum că ştiinţa a evoluat că facem obligatoriu 10 clase câţi dintre noi sau copii noştri mai ştiu că avem în jurul nostru farmacia verde gratuită şi cu mult mai multă putere de tămăduire decât mare majoritate a medicamentelor chimice , pe care mai dăm si o grămadă de bani , Personal eu dacă am încercat să povestesc semenilor mei despre plante , binefacerile lor , boli care pot fi tratate cu plante medicinale , mai toţi m-au privit ca pe un cidat sau nici măcar nu m-au ascultat fiind mult mai preocupaţi de ce arată la televizor în acel moment un program oarecare .

În cartea „ SĂNĂTATE DIN FARMACIA DOMNULUI ” de Maria Treben se regăsesc o parte dintre aceste plante tămăduitoare , bolile la care pot fi folosite cu succes , mai mult exemple de vindecări , moduri de preparare a plantelor şi multe altele . Aceasta este una din multele cărţi care nu sunt nici măcar cunoscute dar să mai fie aplicate binefacerile scrierilor din ele .


Este mult mai uşor să mergem la farmacie şi să cumpărăm medicamente , scumpe şi care au toate contra indicaţii . Câte plante cunoaşteţi că au contra indicaţii sau că dăunează altor boli . La medicamentele chimice medicul trbuie să ţină cont de ce boli mai are pacientul şi chiar aşă tot îi prescrie un medicament care declanşază în timp altă suferinţă , sau mai rău agravează o suferinţa pe care o aveai .

Pe bietele plante le-am alungat , le-am stârpit cu chimicale ca să avem culturi curate , am turnat beton în jurul casei să avem frumos şi am alungat exact acele plante pe care DUMNEZEU anume le-a ordonat să stea lângă casa noastră pentru a ne ajuta ( precum îngeri ) . Noi alungândule l-am alungat defapt pe DUMNEZEU de lângă casa noastră . Şi ne considerăm crestini sau altă religie când de fapt suntem nişte farisei .

Apoi mi-am spus , da cine sunt eu să fiu ascultat dacă nici pe DUMNEZEU nu-l ascultăm . De ce trebuie eu să pun atâta suflet pentru bolnavi care aruncă din sraiţă , vorba proverbului . Cine are ochi să citească şi urechi să audă nu au decât să facă ce le porunceşte inima şi punga . Că până la urmă toate se raportează la bani , ar dacă eşti din lumea bună şi nu te tratezi cu cele mai scumpe medicamente nu e bine . A nu se înţelege că pledez pentru a nu se merge la medic . Pe acesta nu-l înlocuieşte plantele , rolul medicului este bine definit în societate , a fost şi va rămâne mereu pe locul lui . Dar şi acesta este om . Aşa cum nu putem înlocui preotul cu tot felul de surogate religioase numite culte . Dar să nu patinez pe altă cale . Eu rămân ferm pe poziţia că plantele medicinale nu vor putea fi înlocuite nici o dată cu chimicale şi că ele vor dăinui veşnic în ciuda eforturilor noastre de a le alunga din viaţa noastră . Ele vor rămâne veşnic îngerii noştri păzitori chiar dacă noi nu-I băgăm în seamă .
Obligeana (  Acorus calamus )

Niciun comentariu: