Connect

Vasile Dragomir

Tricolor

luni, 4 ianuarie 2010

ROMÂNIA MAI ESTE GRĂDINA MAICII DOMNULUI ?






Ne îndreptăm spre o nouă evoluţie umană cu sau fără voinţa noastră , evoluţie care se va produce pe mai multe planuri , printre care se află şi cea spirituală .
Ne place sau nu va trebui să parcurgem etapele schimbării . Avertizările au venit încă de acum 20 de ani , ne fiind luate în seamă de masa mare a populaţiei cu atât mai puţin de putere .
Nu mă consider un creştin desăvârşit , mai degrabă un om care priveşte în jurul lui şi încearcă să desluşească unele mistere .
În Biblie avem sau cel puţin erau până la o anume perioadă două marii părţii. Vechiul testament şi Noul testament . Nu voi comenta aceste parţi ale Bibliei ,am să mă refer la această metaforă „ România Grădina Maicii Domnului ”. Aşa era privită din exterior de occident ţara noastră şi pe bună dreptate într-o mare măsură . Înainte de revoluţie conceptul de prietenie ,iertare , familie , erau foarte puternice pe acestă bucată de pământ numită România . Ţările vestice au găsit la noi în totdeauna o ospitalitate necondiţionată , o prietenie care la ei nu mai exista demult , decât legate de interese financiare sau politice . Familia la noi era foarte unită până în 89 . Apoi au venit vremurile pe care le cunoaştem cu toţii ,a intervenit ura , abuzurile , teama de ziua de mâine , teama pentru un loc de muncă etc . Toate au dus la dezbinare , intrigă , răutate umană . Se vorbeşte în Biblie de „iertarea păcatelor de către Dumnezeu ”. Ce înţeleg eu prin această iertare de păcate :
Privesc în jurul meu ( mă refer la locul unde trăiesc , ţara în care trăiesc ) şi văd tot mai multe persoane cu probleme mari de sănătate , unele chiar foarte tinere . Am spus prietenilor mei că eu cred că sufletul fiecăruia revine pe pământ de atâtea ori până reuşeşte să se cureţe de păcate . Religia mea susţine că noi suntem pedepsiţi pentru păcatele părinţilor şi a bunicilor noştri până la al 9 – lea neam . Eu cred că fiecare este răspunzător pentru propriile greşeli ( cu voie sau fără de voie )
Referitor la iertarea în faţa lui Dumnezeu este ca în viaţă . Sau mai corect în viaţă este ca în cer la Dumnezeu . Priviţi la copii până sunt mici , se ceartă şi se împacă fără a ţine ură , mânie . Aceasta este iertarea pură , iertarea pe care ne-o dă Dumnezeu atunci când greşim . Ei copiii nu sunt atinşi încă de răutatea umană , deţin fără să-şi dea seama bunătatea Dumnezeiască cu care ne naştem toţi.
Ceace scăpăm noi din vedere este un mic aspect , care se regăseşte şi pe pământ exact ca şi în ceruri . Iertarea este una şi anularea pedepsei pentru greşelile făcute este alta . Foarte mulţi dintre noi fac păcate ( greşeli ) apoi spun un „ Tatăl Nostru ” merg la biserică se spovedesc şi o ia de la capăt convinşi că au fost iertaţi. Undeva în biblie se spune : pedepseşte-mă Doamne aici pe pământ . De ce aceea care cer pedeapsa pe pământ o fac , pentru că ei au ajuns la un nivel mai luminat , realizează ca au greşit , cer iertare dar şi pedeapsă în acelaşi timp aici , acum , nu în altă viaţă . Spun şi sunt convins că nimenea nu rămâne ne pedepsit . Priviţi câţi copii se nasc cu bolii grele , câţi tinerii suferă de tot felul de probleme dar şi persoane în vâstră . Toţi au venit să plătească poliţele (păcatele , greşelile cu voie sau fără de voie ) ei însuşi nu alţi în locul lor . Aici ar fi de vorbit foarte mult dar poate altă dată . Dacă nu ne vom schimba atitudinea unii faţă de ceilalţi vom constata că iar ne-o iau alţii înainte şi noi trebuie să copiem tot timpul de la ei ca un elev care nu a învăţăt lecţia şi apelează la colegul de bancă să copieze câte ceva , nici odată tot pentru că nu reuşeşte să înţeleagă , sau copiează mecanic fără a înţelege ce a scris .
Aşa am procedat de la revoluţie încoace timp de 20 de ani , am copiat fără a înţelege de la occident reguli politice , sociale dar nu numai fără a ţine cont dacă se potrivesc nouă , dacă ce am copiat ştim şi cum trebuie să funţioneze , dacă ce am văzut la ei este aplicabil în totalitate şi la noi . Am făcut praf o industrie , o agricultură precară şi nu am reuşit să punem în loc nimic . Ei (occidentul ) totdeauna au reparat sau au construit pe vechea fundaţie socială , niciodată nu au dărâmat tot şi nu au refăcut la loc ceace au stricat . Motivele pentru care ei au ştiut ce să facă şi noi nu sunt cele pe care le-am arătat mai sus , nu au copiat au învăţăt lecţia din carte şi au aplicat ce au învăţat .

Niciun comentariu: