Connect

Vasile Dragomir

Tricolor

joi, 23 februarie 2012

S-AU SCUMPIT OUĂLE



  
 itind titlul probabil că te duce gândul la alte  idei decât cele reale . Dar acesta este crudul adevăr în Sibiu  mergând în piaţa Cibin de unde cumpăram de obicei ouă de la standul Avicola Sibiu am constatat cu stupoare că ouăle costa 0,90 lei . Am crezut că nu văd bine sau că domni de la Avicola au luat-o razna . Dar se pare că nu era o glumă , am luat-o la picior prin piaţă pe la alte magazine şi am constatat cu uimire că preţul era deja la toţi mai mare cu 100%. Un ou normal costa cu aproximativ o lună 0,40 lei acum costă 0,80 . Nu este o creştere de 100% ? Cele mari costa 0,50 acum costă 0,90 la acestea nu s-a aplicat procentul de 100% dar nici mult nu mai avea şi nu este exclus ca de Sf. Paşti  să cumpărăm ouăle cu peste 1,00 lei . Întrebată vânzătoarea care sunt criteriile pentru care au crescut preţul am primit un răspuns năucitor ,„ deoarece guvernul a dat o lege prin care nu mai avem voie să ţinem găinile la sol şi din acest motiv ele nu mai fac atât de multe ouă câte făcea u înainte ” .Bine şi noi consumatorul final ce vină avem doamnă  am întrebat  ? Cum putem tot timpul să cerem să ne aliniem  preţurilor europene ,standardelor europene dar când vine vorba de pensii ,salarii ale celor mulţi atunci găsim o grămadă de scuze ,legi , directive etc. în schimb la salariile guvernanţilor şi ale aliaţilor  lor nu se mai aplică aceleaşi reguli . Spunea zilele trecute cineva la televizor din partea puteri că ei trebuie să aibă salariu ca şi omologi lor din Europa , eu nu trebuie atunci pe acest principiu să am pensia la fel ca omologul meu din Europa ? Şi mai se naşte o întrebare dacă tot ne ghidăm după legile europene de ce mai avem nevoie de guvern?

Niciun comentariu: