Connect

Vasile Dragomir

Tricolor

sâmbătă, 18 februarie 2012

VIOLATORII BLOGURILOR ŞI AL SITE-URILOR


Tot mai mult se scrie şi se comentează pe internet despre violatorii de bloguri ,pericolul pe care îi paşte pe bloggeri ec. Nu aş dori să se creadă că sunt de partea unora sau a altora eu comentez din punctul de vedere ne părtinitor. Mă exasperează curvele virgine care strigă cât îi ţine gura , vai am fost violată . Sigur că nu sunt de acord ca cineva să copieze de pe blogul meu şi să posteze pe blogul lui cuvânt cu cuvânt dar hai să nu fim ipocriţi . Trebuie să se stabilească o limită de la care se poate vorbi de plagiat ,copiat sau numai de a lua o imagine , un citat , o frază pe care de fapt şi noi omenirea o copiem de sute sau mii de ani .


De exemplu eu spun pe blogul meu „ Bună ziua dragi mei cititori ” sau „ Astăzi am fost la …” şi pe încă o mie de bloguri se regăsesc aceste expresii copiate într-un anumit context de pe blogul meu . Este sau nu un plagiat , sau Poza preşedintelui ţări o copiez de pe un blog sau este copiată de pe blogul meu este sau nu un plagiat ? De aceea spun că trebuie să se stabilească clar ce anume şi până unde poate fi definit plagiat .

{Conform Dex de la pagina web http://dexonline.ro/definitie/plagiatPLAGIÁT1, plagiate, s. n. Acțiunea de a plagia; plagiere. ♦ (Concr.) Operă literară, artistică sau științifică a altcuiva, însușită (integral sau parțial) și prezentată drept creație personală. [Pr.: -gi-at] – Din fr. plagiat.}Aceasta este definiţia plagiatului , copiatului în contextul legal , de aici şi până a te plânge că ţi-a fost plagiată postarea din pagina web a blogului este un pic de cale diferită .
Unu nu toate postările de pe blog sunt creaţii artistice , dar pot intra la categoria creaţii personale chiar dacă sunt nişte inepţii . Dar dacă în creaţia ta personală faci trimitere la sursa de informare atunci se mai numeşte plagiat ? În opinia multor bloggeri şi acest lucru este un plagiat ,plângându-se că vezi doamne ei rămân fără cititori dacă altcineva le copiază şi pune şi linck de informare al sursei .
Nu o dată s-a întâmplat ca aceştia din urmă să facă plângere la administratorii de domenii web şi să fie închise fără motiv real bloguri ale unor persoane fizice numai pe motiv că au violat blogul unui neica nimeni pe lume .
Eu unul rămân foarte mâhnit de atitudinea acestora de a face rău ori cui numai să rămână ei aşa lideri net , când de fapt sunt neica nimeni .Citeam zilele trecute pe un blog nu-i fac reclamă gratuită că vezi doamne el are 12000 de vizitatori zilnic şi că nu acceptă să fie copiat . Păi dacă ar fi avut atâţia nu s-ar fi lăudat cred eu .